-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31193 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

چرا نمونههايي از آخرت را به كسي نشان نميدهند؟

نميدانيم منظور شما از نمونههاي آخرت چيست. قرآن معاد را واقعيت و رخداد قطعي تلقي كرده، عقل و برهان، انسان را به پذيرش آن رهنمون ميگردد در نتيجه مجال براي شك و ترديد در محور آن نيست،ولي اين واقعيت مسلّم را با ارائه نمونه هاي فراوان از زنده كردن مردگان به گونه اي محسوس و ملموس مطرح كرده است. در اين جا فقط به فهرست برخي از آن ها اشاره ميكنيم:

أ ) احياي مردگان در داستان حضرت ابراهيم كه از خداوند تقاضاي زنده كردن مردگان را داشت.(1)

ب ) احياي عُِذير پيامبر كه داستان آن معروف ميباشد و در قرآن مطرح شده است.(2)

ج ) داستان اصحاب كهف كه در غار 309 سال تمام خواب بودند و دوباره زنده شدند.(3)

د ) احياي مردگان توسط حضرت عيسي(ع).(4)

ه ) زنده شدن عالم طبيعت پس از نزول باران و در فصل بهار، پس از خشكي و مردگي كه هميشه در حال تكرار است.(5)

نمونه هاي ديگري كه مي توان درقرآنپيدا كرد.

گذشته از اين كه برخي از افراد در عالم خواب،واقعياتي را از عالم قيامت درك ميكنند و يا مردگان را درخواب ميبينند و واقعياتي را با آن ها در ميان ميگذارند.

درضمن كساني كه اهل مكاشفه و كشف و شهود عرفاني باشند، ميتوانند حقايقي از عالم قيامترا به چشم دل ببينند چون انسان ميتواند بر اثر قدرت ايمان و يقين، حجابهايي را كه بر اثر گناهان و ملكات و صفات زشت پيدا كرد، كنار زند تا حقايق عالم باطن را مشاهده كند.

اما اگر مقصود آن باشد كه حقيقتي از آن عالم فوق ماده و ماديات، عيناً در اين عالم مادي اتفاق افتد، چنين چيزي امكان ندارد ، چون اين دو عالم، ماهيتاً متفاوت از هم ديگر هستند، مثالها و مواردي كه بيان شد، به عنوان مواردي شبيه به قيامت و اتفاقات آن عالم،بيان شده تا انسان در مورد قيامت، آگاهي بيشتر يافته و شك و ترديدها را از خود دور كند.

پاورقي:

1 - بقره (2)، آيه 26.

2 - همان، آيه 259.

3 - كهف (18)، آيه 11.

4 - آل عمران (3)، آيه 49 و مائده (5 )، آيه 110.

5 - روم (30)، آيه 19 و زخرف (43) آيه 11.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.